Pilegrimsvandring til Snøton

28. juni blir det sosialt samvær og grilling ved gapahuken på Snøton, Solsjøbygda i Orkland. For de som vil gå fra Skaun, så er det avgang kl 11.00 fra Mellingsætra.

Ivrige pilegrimsvenner inviterer til en kort vandring fra både Skaun og Orkland, for så å samles ved gapahuken i Solsjøbygda, Orkland, til et trivelig "over-grensen-treff" med sosialt samvær og grilling. 

Det er ikke lagt opp til noe omfattende program, kun fint å samles og utveksle tanker og få en fin trimtur. Dette er også litt med tanke på å få etablert en felles lokal Pilegrimsforening for Orkland og Skaun, slik de har flere steder langs leia. Ofte arrangerer disse lokale vandringer og tilstelninger, gjerne som "Pilegrimens dag" og da helst før hovedsesongen starter. Et slikt oppstartsmøte for etablering av ei felles forening er planlagt til 14. oktober i Skaun. Mer info om dette vil komme. 

Til vandringsdagen 28. juni tar alle med seg egen mat for grilling, og drikke. Det sørges for varm grill. Benker og noe å sitte på finnes på plassen, likeså tak over hodet til de fleste - i tilfelle regnvær. 

Fra Pilegrimssenter Dovrefjell vil daglig leder Halldis Prestegård bli med oss. Hun har sikkert noe informasjon og gode tanker for arbeidet med Pilegrimsleia og aktiviteten, spesielt fra Dovre til Skauns grense, men også generelt noe annet av interesse. 

Del gjerne denne invitasjonen med andre aktuelle i deres område og vennekrets. 

Vel møtt!

(selvutnevnte, og uoffisielle kontakter i tilfelle spørsmål: John P. Husby 404 17 202 - Nils Erik Syrstad 913 76 671 - Halldis Prestegård 911 43 651)

2026 © Foreningsportal